Waarom?

Waarom je iets vindt en doet. Dat is de vraag die wij altijd stellen. Aan klanten, trainees, partners en collega’s. De antwoorden op de uiteenlopende vragen hebben ons de afgelopen jaren geïnspireerd en diepere inzichten gegeven in het vakgebied van Communicatie, Marketing, Branding en HR en projectmanagement. Met deze eeuwige – veranderende – inspiratiebronnen en wetenschappelijke achtergronden bedenkt WHY CULTURE welke strategie het beste past bij iedere unieke organisatie en elk merk om zo de mooiste resultaten te behalen. In de loop der jaren heeft WHY CULTURE hiermee uiteenlopende scans, programma’s en trainingen voor bedrijven ontwikkeld.

Over Jilt

Mede-oprichter en partner Jilt Akkerman heeft weinig nodig om organisaties en situaties te doorgronden. Zijn 20 jaar werkervaring in het opzetten, uitbouwen en verder ontwikkelen van afdelingen en organisaties heeft hem gevormd tot een zeer ervaren en energieke (interim)manager en consultant. Hij geeft leiding en adviseert op een faciliterende en inspirerende wijze. Zijn kracht ligt in het bedenken van oplossingen om deze vervolgens om te zetten in programma’s en beleid om new business te genereren. Jilt begeleidt organisaties via programma’s op maat naar optimale klantbelevingen, traint en geeft strategisch advies.

Jilt: “Vanuit mijn verleden als topsporter heb ik geleerd dat niets vanzelf komt. Om iets te bereiken is het noodzakelijk om  inzet te leveren, te investeren in jezelf: handen uit de mouwen, trainen, experimenteren en dan steeds verder verbeteren – net zolang tot je het resultaat hebt bereikt, waar je blij van wordt. En zo is het met ieder doel dat je voor ogen hebt. Het geluk zit in de: 2 stapjes vooruit, het doorzettingsvermogen bij het stapje terug. Deze weerstand maakt het succes uiteindelijk zoeter”

Kernwoorden van Jilt: innovatief, oplossingsgericht, charismatisch, energiek, winnaarsmentaliteit en commercieel.

Over Yvette

Mede-oprichter en partner Yvette Brook heeft 20 jaar (internationale) ervaring op het gebied van Communicatie, Projectmanagement, Branding en Marketing. Zij werkte zowel bij nationale als internationale organisaties, waarbij zij beleid vormgaf, campagnes bedacht, uitvoerde en van mensen leerde en inspireerde. Aan de universiteit van Leiden studeerde zij Nederlands (Communicatie) en woonde jaren in Barcelona. Yvette’s onderscheidende aanpak kenmerkt zich door de combinatie van haar nieuwsgierige aard en analytisch vermogen, zodat zij snel mensen, organisaties en situaties doorgrondt. Zij geeft op haar enthousiaste en authentieke wijze trainingen en workshops, voorziet organisaties van strategisch advies, vertaalt oplossingen door naar beleid en voert deze (mede) uit. Yvette haalt veel energie uit het verbinden van mensen, afdelingen en teams bij projecten die vallen onder thema’s als Werkgeluk, Employer Branding, Company Values en Customer Experience.

“Vuur en passie – voor het leven, voor de mensen van wie ik houd, mijn werk.  Dat is wat mij drijft en maakt. Ik krijg vaak terug van deelnemers aan trainingen en mensen met wie ik samenwerk dat zij geraakt worden door mijn enthousiasme en drive. Vind ik geweldig, want uiteindelijk draait alles om mensen. Het contact met elkaar, het werk dat je samen oppakt en de uiteindelijke resultaten die je behaalt en verbetert met elkaar. Alle inspanningen worden dan dubbel beloond! Daar geniet ik echt van.”

Kernwoorden van Yvette: nieuwsgierig, analytisch, uitdagend,  ondernemend, doel(groep)gericht en persoonlijk betrokken.

Pablo Picasso: “Learn the rules like a pro, so you can break them like an artist”

Waarom?

WHY CULTURE heeft als doel het werkgeluk van medewerkers te vergroten en organisaties (nog meer) tot bloei te laten komen dankzij het werk voor klanten die matchen. Met een onderscheidend merk dat ergens voor staat.

Partners

Over Rachel

Voor samenwerkingspartner Rachel Pico van P.I.C.O. zijn waarden de essentie.

P.I.C.O kernwaarden:

  • Persoonlijk betrokken
  • Intrinsiek gedreven
  • Creatief in denken en handelen
  • Oprecht geïnteresseerd in wat de ander bezighoudt

P.I.C.O werkwaarden:

  • Proactief: Soms moet je beslissen voor een ander
  • Inclusief: Iedereen mag er zijn en wordt betrokken om zijn / haar talenten en kwaliteiten
  • Co-creatie = samen = draagvlak!
  • Open en eerlijk: Vormt de basis voor vertrouwen en vertrouwen is de basis voor alles wat waardevol is

Ik ben P.I.C.O. en “toevallig” vormen de bovengenoemde waarden een anagram met mijn achternaam. Wat ik in praktijk hiermee bereik, is dat elk gesprek gevoerd kan worden en de essentie op tafel komt. Hoe groot de angst, het verlangen, de behoefte of  het belang ook mag zijn.

Ik begeleid leidinggevenden en organisaties in uitdagingen op “Human Relations” en zet daarbij DISC en Drijfveren, Systemisch Denken, Transactionele Analyse, Voice Dialoque en binnenkort ook EFT (Emotional Freedom Techniques) principes in.

Dit leidt tot oprechte interesse in eigen talenten en dat van de ander. Inzicht in hoe deze effectief zijn in te zetten en wat dat betekent voor het werkgeluk van jezelf en jouw team.

Over Merel

Merel Heeris van Applestroop denkt mee, kijkt, luistert en stelt vragen. Laagje voor laagje gaat zij met haar klanten naar de persoonlijkheid van hun bedrijf. Wat het bedrijf maakt en wat het verhaal erachter is. Merel voelt haarfijn aan wat de onderscheidende waarde is van jouw organisatie. Waardoor het bijzonder is en succesvol(ler) kan zijn. En waar de kracht zit. Haar werk spreekt voor zich.

WHYBRANDING maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat een website op uw computer of mobiel toestel opslaat wanneer u onze site bezoekt. Meer weten? Lees ons
Cookiegebruik
Cookiebeleid
Cookie Settings
Accepteer
Nee, liever niet
WHY BRANDING maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat een website op uw computer of mobiel toestel opslaat wanneer u onze site bezoekt. Meer weten? Lees ons
Cookie Policy
Cookie Settings
Accepteer
Nee, liever niet

Send this to a friend